Torre del Mas del Bisbe

Comarca: Baix Camp

Municipi: Cambrils

Adreça: Carretera N-340, km. 1147

Torre quadrangular del segle XVI construïda al costat de l'antiga Via Augusta per tal de defensar-se dels pirates berberiscos.

Tipus monument: Militar. Torre

Estil: Obra popular

Datació: S. XVI

Localització: Als afores de la població, al costat de la carretera N-340

Torre quadrada amb matacans. Torre de planta quasi quadrada. Obra de paredat, amb reforços de carreus als angles. Matacans senzills i dobles. Un dels angles de la torre, el sud-oest, va esllavissar-se, i tota l'estructura de l'edifici està en perill d'ensulsiment. Davant la porta (tapiada) hi ha un pou, cegat. Medeix uns 5'75 metres de costat i uns 18 d'alçada. A l'angle est es podia observar una làpida romana posteriorment traslladada. Ha estat restaurada i consolidada recentment.

Torre de defensa del segle XVI, construïda per a vigilar i defensar la costa dels pirates berberiscs. Cap el 1950 va ingressar en el Museu de Reus un pedestal romà amb inscripció funerària (coneguda públicament des del 1927), que estava situat a l'angle est de la torre. Cap el 1978 va esallavissar-se l'angle sud, i diferents entitats culturals han intentat evitar el definitiu aterrament. Va ser restaurada al 1987 per part de l'Ajuntament.

Tipus: BCIN

Disposició: Decret

Data disposició: 22/04/1949

Publicació: BOE 05/05/1949