Església de la Nativitat de la Mare de Déu

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Centres religiosos, Esglésies

Comarca: Priorat

Municipi: Capçanes

Adreça: Plaça de l'Església, 3.

Església barroca construïda a finals del segle XVIII. És un temple de tres naus que destaca principalment per la seva portalada i amb escales d'accés.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Barroc. Neoclàssic

Datació: 1791

Localització: Al centre del nucli de Capçanes.

Aquesta església s'aixeca sobre una planta rectangular amb tres naus amb creuer no sobresortit, un absis poligonal amb capella i sagristia laterals. Les naus estan separades per grans pilars que divideixen en temple en tres trams. El cor es situa en el primer. A la intersecció del creuer i la nau central s'aixeca una cúpula. La façana principal conté la portalada d'accés que actualment es troba molt degradada. És un arc de mig punt que es troba flanquejat per dues columnes d'ordre corinti i fusts amb dos tipus de decoració que serveixen de suport a un fris amb una fornícula buida. A banda i banda de la porta hi ha relleus en forma de gerro, infants, ceps i fulles. Corona la façana de la nau central un fris de forma arrodonida així com un campanar d'espadanya de dos ulls remata l'extrem dret de la façana.

Temple començat a construïtr el 1790 just davant d'una església anterior construïda a finals del segle XVI. El nou edifici es construí durant 9 anys utilitzant un delme especial d'1/20 part de les collites. Durant la Guerra Civil de 1936-1939 es van cremar els seus altars.

Tipus: Plans d'ordenació

Disposició: Consta inscrit a catàleg dins del document de les Normes Subsidiàries de Planejament del Municipi de Capçanes

Data disposició: 01/04/2003

Titularitat: altres

Condicions de visita: Lliure des de l'exterior. Lliure (els dies de missa, diumenge, dissabte i dimecres)

Ús i funció actual: Centre de culte.

Adreça: Plaça de l'Església, 3.

Fax: FAX: 977 17 84 39

Lloc web: http://www.capcanes.altanet.org/