Església parroquial de Santa Magdalena

Comarca: Terra Alta

Municipi: Caseres

Adreça: C/de l'església

L'església parroquial de Santa Magdalena mostra una sola nau, amb dos altars i presbiteri. El campanar és de planta rectangular i es localitza al peu de la nau.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Gòtic. Barroc.

Datació: Segle XV-XVI.

Localització: Nucli urbà

L'església construïda en carreus presenta una sola nau, amb dos altars i presbiteri. El seu interior ens mostra una volta apuntada i una capçalera interior poligonal. La porta d'accés, situada en un lateral, és de mig punt adovellada amb guardapols decorat per una ziga-zaga. Les finestres són de mida reduïda i escasses. La torre campanar és de planta rectangular al peu de la nau. La teulada és a dues aigües i de teula àrab. A la façana principal s'observen una sèrie de mènsules amb relleus esculpits, representant un cap, una fulla, un animal, etc.

No es tenen masses notícies de l'església parroquial de Santa Magdalena. Al 1359 Caseres apareix amb 8 focs i primitivament el lloc veí d'Almudèfer tenia més importància (i era anterior). Després aquest últim es va despoblar bastant i sembla ser que part de la seva església parroquial de Santa Anna va ser utilitzada per ampliar la de Caseres. Sembla que la façana és traslladada. De totes maneres, en contra de la idea de la modernitat de l'església de Caseres, la capçalera és pròpia, gòtica, per tant podem parlar d'una base medieval original sobre la qual s'han obrat successives reformes i ampliacions.

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte. Església.

Adreça: C/de l'església

Telèfon: 977 431 909 Ajuntament