Església parroquial de Sant Llorenç

Comarca: Baix Camp

Municipi: Colldejou

Adreça: Carrer de la Font, 2

Església d'estil renaixentista popular bastida al segle XIX, tot i que podria ser una obra anterior.

Tipus monument: Religiós. Església

Estil: Renaixement

Datació: S. XVIII-XIX

Localització: Nucli històric de Colldejou

Edifici de tres naus de planta rectangular coberta a dues aigües amb teula àrab. Les capelles laterals estan bastides entre alts contraforts que sostenen el pes de la volta de la nau central. Als peus hi ha una torre campanar de secció octogonal a la zona superior com la de Febró i la Mussara. La façana està arrebossada, encapçalada per un frontó triangular. L'interior està il·luminat per un òcul sobre la porta i finestres obertes entre els contraforts laterals. La porta, allindada i senzilla, porta damunt un arc de descàrrega.

Església parroquial que pertany al bisbat de Tortosa, dedicada a Sant Llorenç. A l'arc de damunt de la porta, així com al pany de ferro apareix la data 1864, tot i que es pot tractar de la data d'una reforma de la construcció.

Tipus: Element protegit

Disposició: POUM

Data disposició: 15/07/2010

Publicació: DOGC 17/02/2011