Habitatge al Carrer de Baix, 12

Comarca: Baix Camp

Municipi: Colldejou

Adreça: Carre de Baix, 12

Habitatge del segle XVI al nucli històric de Colldejou, es coneix tradicionalment com el castell, ja que podia formar part de la fortificació de la vila.

Tipus monument: Civil. Habitatge

Estil: Obra popular

Datació: S. XVI

Localització: Nucli històric de Colldejou

Edifici ubicat al carrer de baix, just al costat d'una plaça. És una construcció de planta baixa i tres pisos, coberta original a dues aigües amb teula àrab, actualment s'ha cobert amb merlets. Els carreus són grans, irregulars i de pedra. Els de les cantonades són de majors dimensions i ben escairats. La porta és un arc de mig punt adovellat amb el vètrex lleugerament apuntat, lleugerament sobrealçat respecte del nivell del carrer. La façana presenta algunes espitlleres i d'altres obertures més recents.

És anomenat "El Castell". Entre 1586 i 1669, Colldejou prengué part en els actes dels pobles de la comuna de Pobles del Camp de Tarragona, fortificant-se amb la inclusió dels pirates berberiscos. El castell, situat al cim de la Mola fou bastit probablement amb els carreus d'aquestes edificacions defensives del poble.

Tipus: POUM

Disposició: Elements protegits

Data disposició: 15/07/2010

Publicació: DOGC 17/02/2011

Titularitat: privada

Ús i funció actual: Habitatge

Observacions:

També es coneix com Casa Galó.

Adreça: Carre de Baix, 12

Telèfon: 977 83 72 87 (Ajuntament)

Fax: 977 83 72 87 (Ajuntament)

Lloc web: http://www.colldejou.altanet.org/