Església Nova de Sant Pere

Comarca: Terra Alta

Municipi: Corbera d'Ebre

Adreça: C/ Església s/n

L'església nova de Sant Pere va ser construïda per substituir l'antiga església de Sant Pere, en estat ruïnós després de la guerra del 1936.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Monumentalisme academicista

Datació: 1948

Localització: Nucli urbà

L'església nova de Sant Pere presenta planta rectangular de la que surt un cos a manera de porxo. A la façana principal trobem un campanar de planta quadrada i un altar lateral de grans dimensions. El temple ens mostra una nau on els contraforts ens separen petites capelles laterals, que són més baixes per col·locar finestres per a la il·luminació de la nau. La nau té tres trams més un altre més curt on hi ha l'absis que és pla. Per sobre el primer tram, trobem un cor. El porxo és de poca alçada amb coberta a dos vessants, de teula.

El temple va ser construït per "Regiones Devastadas" l'any 1948 amb la finalitat de substituir, en funcions, l'antiga església de Sant Pere, molt enrunada després del 1936.

Titularitat: altres

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Culte. Església.

Observacions:

La coberta sembla que va ser sobrepujada i una galeria o porxo cobert uneix la paret de l'església amb les escoles.

Adreça: C/ Església s/n

Telèfon: 977 420 431 Ajuntament