Església Vella de Sant Pere

Comarca: Terra Alta

Municipi: Corbera d'Ebre

Adreça: Nucli antic

L'església neoclàssica de Sant Pere està construïda en carreu i presenta planta basilical rectangular, nau central i dos de laterals.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Neoclassicisme

Datació: Segle XVIII-XIX

Localització: Nucli antic. Part superior de la vila.

L'església vella de Sant Pere és d'estil neoclàssic. Bastida de carreu presenta planta basilical rectangular, nau central i dos de laterals, de quatre trams i absis que no sobresurten a l'exterior. El campanar de planta quadrada de cantonades en xamfrà de tres cossos de totxo. Les voltes -avui perdudes-  són d'arestes i a altres lloc presenten forma de cúpula i mitges cúpules. Les façanes laterals i posteriors són totalment planes i s'observen petites i escasses obertures. La principal queda dividida en tres parts i portalada neoclàssica de tres nivells a la central, a sobre un frontó de línees corbes i petita espadanya.

Antigament, al seu lloc havia una petita església romànica segons consta a un document de 1764 de l'Arxiu Parroquial de Corbera, en el que s'insta a bastir una altre església de més capacitat, la construcció de la qual s'inicia cap a finals del s. XVIII . Hi ha documents del 1815 i 1819 on el Bisbe de Tortosa Ros i Medrano parla de la seva construcció. Durant la Guerra Civil del 1936 aquesta va quedar poc afectada, però al construir-se la nova església de Sant Pere dintre de la nova Corbera, la mateixa fou abandonada i espoliada fins deixar-la en l'estat ruïnós actual.

Titularitat: altres

Ús i funció actual: En desús.

Observacions:

L'any 2011 l'església de Sant Pere ha estat rehabilitada i és visitable (caps de setmana i festius). Es pot accedir a la torre del campanar des d'on es pot gaudir d'unes vistes insuperables de tota la zona.

Adreça: Nucli antic

Telèfon: 977 420 431 Ajuntament