Església parroquial de Santa Maria

Comarca: Baix Camp

Municipi: Duesaigües

Adreça: Plaça de l'Església

Església parroquial de la població de Duesaigües, dedicada a Santa Maria i que ja existia durant el segle XIV. L'actual construcció es va fer al 1753 sobre l'antiga església.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Obra popular

Datació: S. XVIII

Localització: Nucli antic Duesaigües

Església d'una nau amb capelles laterals comunicades entre elles. La nau està coberta amb volta de canó amb llunetes, les capelles estan amb volta d'aresta. La capçalera té una cúpula. El portal adintellat, té diversos motius barrocs en relleu. L'edifici està construït en paredat i carreu. Al costat de la façana hi ha un campanar quadrat.

L'església parroquial de Santa Maria ja existia al segle XIV, però l'actual fou bastida el 1752 i beneïda el 23 de setembre de 1753. El 1345 l'arquebisbe Arnau Sescomes concedí a Duesaigües, els habitants de la qual fins aleshores havien d'anar a l'església de l'Argentera, que se'n construïssin una església pròpia per a ells i per al lloc de Valls.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva comissió urbanisme

Data disposició: 13/10/1982

Publicació: DOGC 15/12/1982