Palau dels Ducs de Medinaceli

Comarca: Priorat

Municipi: Falset

Adreça: Pl. de la Quartera, 41

Edifici situat al centre del municipi, a l'extrem septentrional de la Plaça de la Quartera, format per planta baixa, entresòl, primer pis i golfes. És l'antic palau dels comtes de Prades, que posteriorment va passà als ducs de Medinaceli i que a l'actualitat és la seu de l'Ajuntament.

Tipus monument: Civil. Ajuntament.

Estil: Renaixentista

Datació: 1630

Localització: Es troba al centre del municipi, a l'extrem septentrional de la plaça de la Quartera

Edifici de planta rectangular format per planta baixa, entresòl, primer pis i golfes. La planta baixa presenta un porxo de tres grans arcades de mig punt emmarcades per pliastres d'ordre toscà, per damunt de les quals hi ha un fris. La porta principal és de mig punt adovellada, amb la data i l'escut, i les dues laterals amb llinda. Per damunt d'aquestes i en eix es situa una finestra rectangular. El primer pis consta d'un balcó corregut i tres obertures rectangulars coronades amb un frontó triangular sobre la central, i semicircular a les laterals. Finalment, les golfes presenten una galeria formada per un conjunt de nou finestres de mig punt. Pel que fa al material, la planta baixa s'ha realitzat amb carreus i el primer pis i les golfes de maçoneria arrebossada i pintada, en el cas del primer pis imitant la forma de carreus.

Aquest edifici és l'antic palau dels comtes de Prades, que posteriorment va passar a mans dels ducs de Medinaceli. Finalment va ser comprat pel consistori per ubicar-hi la seu de l'actual ajuntament.

Tipus: BCIL

Disposició: Pla d'Ordenació Urbanística Municipal