Capella de la Mare de Déu de la Misericòrdia

Comarca: Terra Alta

Municipi: Fatarella, La

Adreça: Carrer Mirador de la Terra Alta

En aquest indret es creu que la primera construcció que existí fou una torre de vigilància musulmana. La Capella és d'estil renaixentista tardà del segle XVII i en destaca la seva façana principal. A la seva vora trobem el Mirador de la Terra Alta des d'on gaudim d'una magnífica vista panoràmica.

Tipus monument: Religiós. Ermita.

Estil: Barroc.

Datació: Segle XVIII

Localització: Nucli urbà. Al final del carrer Mirador de la Terra Alta.

L'ermita de la Mare de Déu de la Misericòrdia és un edifici de grans dimensions que presenta una sola nau amb capelles laterals i absis esglaonat. La coberta és de teula a dues aigües i destaca el cimbori, de forma octogonal i amb cúpula a l'interior. Als laterals s'observen petites finestres i s'erigeixen  dos contraforts a cada banda. La façana principal és la part més destacable de l'ermita, ens mostra una portalada, de pedra, barroca amb un arc de mig punt emmarcat per dues pilastres, entaulament i una fornícula rematada amb un pinacle. Als costats de la porta trobem carteles amb tornapuntes amb decoració vegetal. A sobre de la fornícula trobem un ull de bou. La façana està rematada per un campanar d'espadanya.

L'ermita de la Misericòrdia la trobem anomenada per primera vegada al 1608 en la visita pastoral del bisbe de Tortosa, Pedro Manrique. El lloc on es va construir la torre antigament estava ocupat per una torre (fatorella) dins de la qual hi havia un altar amb la Mare de déu del Rosari.

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte. Ermita.

Adreça: Carrer Mirador de la Terra Alta

Telèfon: 977 413 609 / 977 413 830 Ajuntament