Església parroquial de Sant Esteve

Comarca: Baix Camp

Municipi: Febró, La

Adreça: Plaça de l'Església

L'església parroquial de Sant Esteve presideix la població des del segle XVI. Construcció senzilla i d'aspecte massís exteriorment.

Tipus monument: Religiós. Església

Estil: Renaixement. Obra popular

Datació: S. XVI-XIX

Localització: Nucli històric la Febró

Petita església, de planta rectangular, d'una nau amb capelles laterals. Torre del campanar adossada als peus, a l'esquerra de la porta. Obra de paredat, amb reforços de carreus en els angles. Façana arrebossada en part, coronada amb un frontó. Damunt de la porta hi ha dos ulls, un tercer ull circular es troba a la dreta de la porta, a la seva part superior. Cobertes a dues vessants, amb teules. La porta principal, d'arc adovellat, és mostra de les renovacions fetes a mitjan segle passat. A l'interior, altar senzill i parets arrebossades de blanc.

Església parroquial dedicada a Sant Esteve, a la diada del qual és celebra la festa major del poble. Antigament, era sufragània de l'església de Capafonts. Al segle XVI es parla de Rafael Mortra, rector de Capafonts i la Febró (1578), el qual era alhora notari d'ambdós llocs. El caràcter de sufragània es manté almenys fins el segle XVII. La relació amb el comtat de Prades qui celebra les misses dominicals a la Febró. L'obra de l'església fou renovada a mitjan segle XIX. A l'altar es venera una imatge del patró, de fusta. El 1936 sofrí alguns atacs al seu patrimoni, salvant-se solament algunes peces d'orfebreria.

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte

Adreça: Plaça de l'Església

Telèfon: 977 86 83 33 (Ajuntament)