Església parroquial de Sant Bartomeu de Freginals

Comarca: Montsià

Municipi: Freginals

Adreça: Plaça d'Espanya

Edifici barroc del segle XVIII construït en substitució de l'antiga església, molt malmesa aleshores i de la qual encara es poden veure algunes restes a l'interior de les cases ubicades al costat de l'Abadia. Aquest temple està format per una única nau espaiosa, tres capelles a cada costat i abisis poligonal.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Barroc.

Datació: 1742 -1756

Localització: Es troba al centre de la vila.

Construcció bastida a la segona meitat del segle XVIII, en substitució de l'antiga església. D'aquesta encara queden algunes restes a l'interior de cases modernes situades al costat de l'Abadia. La primera pedra fou posada el 13 de maig de 1742 i al cap de pocs temps els recursos mancaren. Gràcies a les aportacions del doctor Miralles es va poder acabar l'obra que va ser beneïda el 19 d'agost de 1756 pel bisbe de Tortosa. Aquest fill il·lustre de Freginals també féu donació al poble d'un reliquiari de Sant Bartomeu i d'una custòdia i un reliquiari de la Vera Creu, entre d'altres.

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte. Parròquia.

Adreça: Plaça d'Espanya

Telèfon: 977 572 789 (Ajuntament de Freginals)

Fax: 977 572 787 (Ajuntament de Freginals)

Lloc web: http://www.ajuntamentdefreginals.org