Ermita de Santa Magdalena de Garcia

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Centres religiosos, Ermites

Comarca: Ribera d'Ebre

Municipi: Garcia

Adreça: Camí del Molar, continuant el camí dels Raïders.

Santuari construït sota l'abric d'una roca que, el cobreix.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Obra popular.

Datació: Segles XVIII-XIX.

Localització: Al final del camí dels Raïders.

L'ermita de Santa Magdalena de Garcia és un santuari construït a la roca. Consta de dos cossos de dos nivells d'alçat. El primer, destinat a la casa de l'ermità, està obert a la planta baixa en arc rebaixat, té una font que brolla de la roca i és on es troba la porta d'accés a la capella. L'interior de la capella és d'una sola nau amb volta de canó dividida per arcs torals descansats sobre pilastres. L'absis de d'una alçada més reduïda que la nau, consta d'un deambulatori. A cadascun dels laterals hi ha un altar, un dedicat a Sant Antoni i l'altre a Santa Elena. Als peus del temple hi ha un cor sostingut  amb arc rebaixat i delimitat amb barana de fusta. A l'exterior, entre les finestres s'han col·locat contraforts sobre els que s'han construït finestres rectangulars que ajuden a la ventilació de l'espai. Exteriorment, l'edifici està arrebossat i pintat en color blanc.

L'edifici actual pertany a una remodelació del temple que fou cremat, com el monestir d'Escala Dei,  l'any 1835. Es tenen notícies de l'existència d'una ermita ja l'any 1783, en uns escrits que descriuen l'existència d'una font amb heura. El 1944 va ser restaurada, així com als anys 1987-1993.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva comissió d'urbanisme.

Data disposició: 13/10/1982

Publicació: 15/12/1982

Titularitat: altres

Estat de conservació: Bo.

Ús i funció actual: Religiós. Culte.

Adreça: Camí del Molar, continuant el camí dels Raïders.

Telèfon: 977 400 638 Ajuntament

Fax: 977 402 582 Ajuntament