Església de Garcia o Església Nova

Comarca: Ribera d'Ebre

Municipi: Garcia

Adreça: C/ del Centre, 46

Temple construït després de la Guerra Civil, moment en què fou destruïda l'antiga església. El nou edifici es constuí a la part baixa del poble, reaprofitant l'antiga portalada i alguns dels elements ornamentals de l'interior del temple destruït.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Monumentalisme Academicista.

Datació: 1949

Localització: Centre del nucli de Garcia.

Construïda al centre del nucli de Garcia, aquest edifici s'aixeca sobre una planta rectangular amb un absis que no es marca en planta. Es construí adossada a d'altres edificis urbans en un dels seus costats i en la part posterior. A l'altra façana lateral s'aixecà la rectoria, més endarrerida respecte a la façana del temple. Aquest consta de tres naus, la central més ampla i alta que les laterals. La nau central és coberta amb volta de canó i arcs torals i llunetes, mentre que les laterals són cobertes amb volta d'aresta. Les capelles estan comunicades entre sí i amb les naus laterals a través d'arcs de mig punt.

L'any 1977 es va construir una escultura de la Maternitat de Maria ubicada a l'absis envoltada per deu àngels pintats que toquen les trompetes. Finestres quadrades il·luminen l'interior del temple, així com una rosassa ubicada sobre la portalada principal. La façana principal destaca sobretot per la portalada, d'estil barroc recuperada de l'antic temple ubicat a la part alta i destruït l'any 1936. És una portalada d'arc de mig punt amb arquivolta. La interior està decorada amb alt relleu amb raïms i figures humanes i l'exterior amb la clau de l'arc inscrita amb l'any de construcció, el 1663. La porta està acompanyada per unes pilastres a banda i banda que sustenten un entaulament amb frontó semicircular partit i un element decoratiu al mig.

El campanar es situa a la banda occidental de la façana, entre el temple i l'edifici de la rectoria. És de planta quadrada i te quatre nivells d'alçat. S'hi poden observar cornises motllurades a la part superior, on també s'hi ha col·locat un rellotge. Les campanes són visibles gràcies a uns pòrtics d'arc de mig punt.

L'edifici es va començar a construir l'1 de gener de 1949, quan el bisbe de Tortosa hi col·locà la primera pedra. Les obres vingueren motivades per la necessitat d'aixecar un nou temple donada la destrucció de l'antic durant la Guerra Civil. El 16 de gener de 1950 el nou edifici va ser inaugurat pel mateix bisbe de Tortosa. Un dels elements més destacats va ser la decisió d'incorporar en el nou temple la portalada de l'antiga església. El 1977 l'escultor Àngel Martí va realitzar el disseny de l'altar i de les pintures de l'absis amb la imatge de bronze de la Maternitat de Maria.

Titularitat: altres

Estat de conservació: Bo.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Culte.

Adreça: C/ del Centre, 46

Telèfon: 977 400 638 Ajuntament