La Mare de Déu dels Dolors

Comarca: Priorat

Municipi: Gratallops

Adreça: Ctra. de Gratallops a la Vilella Baixa

Petita capella que sembla formar part de les catorze estacions del Calvari. Presenta planta quadrada amb una sola nau i teulada a quatre aigües.

Tipus monument: Religiós. Capella.

Estil: Obra popular.

Datació: Segle XVIII

Localització: Està situada dalt d'un petit turó proper al poble, a la carretera de Gratallops a la Vilella Baixa.

La Mare de Déu dels Dolors és una petita capella de planta gairebé quadrada que presenta una sola nau i la teulada és a quatre aigües. La capelleta és bastida amb pedra i arrebossada. A la façana principal destaquen quatre columnes falses que suporten un arquitrau i un frontó. La porta d'arc de mig punt queda emmarcada interiorment amb dues columnes. L'interior, buit, no presenta decoració, està enguixat i cobert per una cúpula. A la porta d'accés, de fusta, s'observa una petita reixa que permet veure l'interior de la capella.

Aquesta petita capella sembla estar en relació amb les estacions del Via Crucis que trobem al poble. El mateix nom de Calvari i el fet d'estar localitzada dalt d'un turonet proper al poble, ens ho suggereix. Sembla ser que dins del conjunt de les catorze estacions, la petita capella seria l'última. Actualment, el poble de Gratallops continua realitzant el camí del Calvari d'aquesta manera.

Titularitat: publica

Ús i funció actual: Culte. Capella

Observacions:

La Mare de Déu dels Dolors també es coneguda com el Calvari, o com la Capelleta.

Adreça: Ctra. de Gratallops a la Vilella Baixa

Telèfon: 977 839 295 Ajuntament