Convent de les Carmelites Descalces

Comarca: Baix Ebre

Municipi: Jesús

Adreça: Ctra. Gandesa s/n

El Convent de les Carmelites Descalces fundat l'eny 1877, és un edifici religiós amb dependències de monges, claustre i pati, i una capella.

Tipus monument: Religiós. Convent.

Estil: Obra popular. Historicisme.

Datació: 1877

Localització: A la sortida de la població. Carretera Xerta-Gandesa.

El Convent de les Carmelites Descalces és un edifici religiós amb dependències de monges, claustre i pati, i una capella. En primer lloc, trobem la caseta dels conserges o cuidadors del recinte, després la gran capella i a continuació l'edifici on viuen les monges, amb el claustre i el pati interior. Al recinte es va afegir un cos de forma  rectangular per la part del davant, mentre que pel costat dret s'aixeca la capella, la qual limita, totalment, amb la façana d'aquell cos afegit. L'edifici original és de poca alçada, generalment d'una sola planta, i de vegades planta i pis, cobert amb teula lleugerament inclinada.

La fundació del Convent de les Germanes Carmelites a Jesús data de l'any 1877, i les primeres monges venien de Saragossa. Ja des del primer moment de la fundació, el convent va estar situat al mateix lloc on es troba avui en dia, encara que en aquell primer moment també es va edificar molt a prop del noviciat de les teresianes; fundació que va portar problemes amb les carmelites que veurien perillar la seva necessària pau per l'arribada de les joves novícies (problemàtica resolta amb la construcció de nou noviciat de les teresianes entre 1897-1901). Entre 1887 i 1888 es va construir l'actual i monumental capella gràcies a les donacions d'una senyora. Va romandre desocupat durant la Guerra Civil, tornà de seguida a la seva activitat.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva comissió urbanisme

Data disposició: 25/07/2007

Titularitat: privada

Ús i funció actual: Convent.

Observacions:

Hi ha una maqueta del convent que les mateixes monges van fer i que es troba al museu Enric d'Osso.

Adreça: Ctra. Gandesa s/n

Telèfon: 977 500 735 Ajuntament