Església de Sant Joan de Llorac

Comarca: Conca de Barberà

Municipi: Llorac

Adreça: Plaça de l'Església

Temple d'origen romànic que va ser modificat en època moderna.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Romànic.

Datació: Segles XI-XVIII.

Localització: Es troba situada a la plaça de l'Església.

L’actual església va ser bastida aprofitant les estructures de l'anterior construcció romànica. Consta d'una nau, amb absis semicircular i coberta amb volta de canó. Durant el s. XVIII va sofrir moltes reformes i ampliacions. Varen sobrealçar-se els murs laterals i l'absis, però encara s'hi conserva el ràfec sobresortit de pedra que demostra l'alçaria anterior. Els murs laterals es varen foradar per fer-hi dos altars a cada costat. Conserva la volta de canó arrebossada i la concavitat de l'absis amb el seu arc triomfal, tot ell enguixat. A l'esquerra de l'absis hi ha un portal que comunica amb la sagristia afegida, des de dins de la qual es pot veure un bon fragment dels carreus exteriors de l'absis. A l'exterior del mur de migdia queda la portalada primitiva, de punt rodó i adovellada, que està tapiada. Al seu costat va aixecar-se el campanar de planta quadrada amb coberta a quatre vessants. Hom diria que també fou allargada la nau per la paret de ponent, en què va fer-s'hi l'actual portal d'entrada.

L'església de Llorac consta per primera vegada en una llista de parròquies del bisbat de Vic, datada entre els anys 1025 i 1050. L'advocació de l'església és confusa car el 1140 era dedicada a Sta. Maria i el 1331 a Sant Pere. El S. XVII a Sant Jaume, mentre que l'advocació que ha pervingut fins a l'actualitat és la de Sant Joan. La parròquia va dependre del bisbat de Vic fins el 1957.

Titularitat: altres

Estat de conservació: Bo.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Culte. Parròquia.

Adreça: Plaça de l'Església

Telèfon: 977 881 380 Ajuntament