Antic convent de Sant Marçal

Comarca: Priorat

Municipi: Marçà

Adreça: Ctra. de Falset

Aquest edifici, de planta rectangular i dividit en planta baixa i dos pisos, va ser construït al segle XVII com a convent. L'any 1835 va ser abandonat definitivament i a partir d'aquí progressivament desmantellat fins que el van comprar uns nous propietaris que el van remodelar per a utilitzar-lo com a magatzem.

Tipus monument: Religiós. Convent.

Estil: Obra popular

Datació: 1611

Localització: Es troba a l'extrem septentrional del poble, al costat del cementiri.

Aquest convent va ser fundat l'any 1611 gràcies a la donació de terres que feu la família Montagut i sota la protecció del duc de Cardona. Regularment es celebrava el Capítol de frares de la Corona d'Aragó. Un segle més tard, el 1768, hi residien 10 sacerdots, un clergue i set germans. Els frares van haver d'abandonar en diverses ocasions el convent degut a diferents conflictes militar. L'any 1835 l'abandonaren definitivament. Durant els 10 anys següents es va aterrar tot el conjunt, per aprofitar el material. A principis del segle XX es conservava en estat ruïnós. Posteriorment va ser comprat per uns nous propietaris que el van condicionar per donar-li l'ús de magatzem, que encara avui en dia té.

Edifici de grans dimensions bastit de maçoneria i maó en alguns punts, amb carreus reforçant els angles i coberta de teula a doble vessant. Presenta una planta rectangular i es divideix en planta baixa i dos pisos. A la planta baixa de la façana s'obren dues portes i dues finestres, al primer pis sis finestres i al segon sis més. Cal destacar la porta principal feta amb gres vermell i llindar, a l'interior del qual hi ha un escut sense identificar.

Tipus: Bé Protegit

Disposició: Pla d'ordenació urbanístic municipal

Data disposició: 28/06/2005

Titularitat: privada

Estat de conservació: Mitjà

Ús i funció actual: Comercial. Magatzem.

Adreça: Ctra. de Falset

Lloc web: http://www.marca.altanet.org