Centre d'Interpretació i reproducció de la tortuga mediterrània

Tipus de recurs: Museus, sales d'exposició i centres d'interpretació

Comarca: Priorat

Municipi: Marçà

Adreça: Antiga casa de Marçà-Giné (La Miloquera).

L'objectiu del Centre de Cria i d'Interpretació de Tortugues de Marçà és la conservació de la tortuga mediterrània, una espècie protegida i en perill d'extinció.

Tipus de fons: Ciències naturals

Col·lecció:

Es pretén fomentar la cria i la reintroducció d'aquestes tortugues al seu hàbitat quan ja tenen entre 3 i 5 anys i la seva closca és ben dura. Els visitants podran veure una cinquantena de tortugues mediterrànies.

A més a més, aquest centre ofereix l'atractiu del parc de les olors, una gran jardinera amb plantes aromàtiques amb què es pretén impulsar un projecte de coneixement d'aquesta flora.

La tortuga mediterrània és una espècie protegida des de l'any 1973, moment en què es va prohibir la seva tinença en captivitat.
La seva distribució geogràfica comrpèn les regions mediterrànies litorals, prelitorals i insulars, des de la costa occidental d'Itàlia, passant per les grans illes de Sicília, Sardenya i Còrsega, el sud de França, les illes Balears majors i Catalunya.

Activitats: Cria de tortugues mediterrànies

Publicacions: No

Serveis: Visites guiades

Drets d'entrada: pagament

Accessibilitat a discapacitats: No

Horari:

Horaris:
De Setmana Santa al 30 de juny i del 12 de setembre fins al 12 d'octubre: Dissabtes d'11 a 13h. i de 16:30 a 19h. i Diumenges d'11 a 13h.

De l'1 de juliol a l'11 de setembre (dilluns tancat): De dimarts a dissabtes d'11 a 13h i de 17:30 a 20h. i Diumenges i festius d'11 a 13:30 i de 17:30 a 20h.

Preu de l'entrada:

4 € / 6€ visita guiada. Només visites concertades, contactar amb el telèfon.

Horari especial:

Titularitat: privada

Adreça: Antiga casa de Marçà-Giné (La Miloquera).

Telèfon: 977 178 000 / 656 955 490

Lloc web: http://www.marca.altanet.org/