Església de Santa Maria de Marçà

Comarca: Priorat

Municipi: Marçà

Adreça: Plaça de l'Església

Aquest edifici d'estil neoclàssic, amb elements barrocs, data de finals del segle XVIII. Cal destacar el campanar de l'any 1930 que disposa de 4 rellotges i l'escultura de Sant Joan Baptista, ubicada a la fornícula, obra de l'escultor local Marcel·lí Giné.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Barroc. Neoclàssic.

Datació: 1780

Localització: Es troba a l'extrem occidental del municipi.

Església bastida de maçoneria arrebossada i pintada a la façana, amb reforços als angles amb carreus i coberta a doble vessant. Presenta una planta rectangular, amb tres naus separades per pilastres, creuer no sobresortit i absis semicircular. Als peus del temple es situa el cor. La nau central es cobreix amb volta de canó i les lateral amb volta d'aresta. En ambdós casos presenten una mateixa altura, conferint a l'església una aspecte lleuger i menys feixuc que en altres poblacions. A la intersecció entre la nau central i el transsepte està cobert amb cúpula. A la façana es pot observar la porta principal amb llindar flanquejada per columnes sobre plint damunt de les quals hi ha el seu corresponent. Remata la portalada una fornícula amb una imatge moderna de Sant Joan Baptista, obra de l'artista local Marcel·lí Giné, també emmarcada per una estructura arquitectònica. A la part superior hi ha una rosassa hi encara més amunt un ull de bou. El coronament de la façana dibuixa un perfil curvilini. El campanar, situat a l'esquerra de la façana, presenta un cos quadrangular amb una obertura a cada costat i rematat per un cos més petit amb un rellotge.

Aquesta església construïda a les darreries del segle XVIII fou bastida amb idees lleugerment diferents de les altres de la comarca, com ho demostra per exemple el fet de tenir les naus laterals d'igual altura a la central. L'any 1936 els altars van ser destruïts.

Tipus: Bé Protegit

Disposició: Pla d'ordenació urbanística municipal

Data disposició: 28/06/2005

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte. Parròquia.

Adreça: Plaça de l'Església

Lloc web: http://www.marca.altanet.org