Església de Santa Maria Assumpta

Comarca: Baix Camp

Municipi: Maspujols

Adreça: Plaça de l'Església

Església parroquial de formes senzilles on destaca el campanar als peus en estil barroc.

Tipus monument: Religiós. Església

Estil: Barroc

Datació: Segles XVII-XVIII

Localització: Nucli històric Maspujols

Església barroca. Edifici de paredat amb reforços de carreus. Una nau amb capelles laterals comunicades. Arcs de mig punt. La nau cobreix amb volta de canó amb llunetes, el presbiteri amb creueria i les capelles laterals amb aresta. Hi ha una interessant capella amb cúpula, la del Santíssim, amb una sagristia gran, de tres trams, coberta de volta. Porta amb frontó entrepartit i fornícula amb imatge. Espadanya sobre la façana. El més interessant és el campanar, decorat amb relleus i escultures de volum, situat als peus, en el costat de l'Evangeli.

La primera pedra de l'església es posà el dia 29 de maig de 1695, dia de la festivitat de la Santíssima Trinitat, i la seva edificació fou dirigida pel mestre d'obres de Tarragona, Josep Abat. El resultat fou una magnífica obra d'arquitectura amb cert aire renaixentista quant a les proporcions, fou beneïda el 23 de desembre de 1703, encara que s'hi continuà treballant durant tot el segle XVIII i part del XIX.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva comissió urbanisme

Data disposició: 01/07/1998

Publicació: DOGC 28/09/1998

Titularitat: altres

Bibliografia:

AAVV, Església de Maspujols 300 anys: 1695-1995, Maspujols, 1995.

Ús i funció actual: Culte

Adreça: Plaça de l'Església

Telèfon: 977 81 50 86 (Ajuntament)

Fax: 977 81 58 56 (Ajuntament)