Portalada i escut del carrer de la Creu, 22

Comarca: Ribera d'Ebre

Municipi: Miravet

Adreça: C/ De la Creu, 22

Portal d'arc de mig punt amb un escut a la dovella central on es pot observar la creu de Malta, símbol de l'orde del Temple.

Estil: Civil. Casal. Element Ornamental Heràldic

Datació: Segles XVII-XIX.

Localització: El portal es troba en un edifici situat al nucli urbà de Miravet, a la banda de llevant del terme.

És un portal de mig punt adovellat, amb les impostes treballades i brancals fets de carreus ben desbastats. A la clau de l'arc hi ha un escut amb la creu de Malta emmarcada entre dos volutes i decoració vegetal. A la part superior hi havia una inscripció en dos nivells sobre un pergamí, actualment bastant malmesa.

Hem de destacar que l'Odre del Temple va ser qui tingué la senyoria del castell des del segle XII fins la seva dissolució en el segle XIV, quan va passar a mans dels Hospitalers.

Titularitat: privada

Ús i funció actual: Habitatge.Decoratiu.

Adreça: C/ De la Creu, 22

Telèfon: 977 407 134 Ajuntament