Església Nova de Sant Miquel

Comarca: Baix Camp

Municipi: Mont-roig del Camp i Miami

Adreça: Plaça de l'Església

Església construïda al segle XIX per substituir l'antiga església de Sant Miquel. Per la seva monumentalitat es coneix com la "Catedral del Baix Camp".

Tipus monument: Religiós. Església

Estil: Neoclàssic

Datació: Segle XIX

Localització: Nucli històric de Mont-roig del Camp

Edifici de grans proporcions, sense finalitzar a la part inferior de la façana. L'església té tres naus amb capelles laterals i un deambulatori. A la conca absidal hi ha pintures al fresc d'una certa qualitat artística.

L'església està ubicada sobre una illa de vint-i-dues cases que es va enderrocar per a la seva obra, tot i que es creu que al segle XII hi havia ubicat un castell en aquest mateix espai. Aquest ambiciós projecte popular s'ha adaptat a les diferents èpoques de crisi, prosperitat, guerra i pau. L'any 1835, amb la desamortització de Mendizábal, la construcció de l'església es va paralitzar i no va ser fins al 1942 que no es va reemprendre gràcies a l'ajuda de Mn. Gaietà Ivern. L'any 1947 es va celebrar la primera missa a l'altar major, tot i que l'església restava inacabada, i el 1962 es van iniciar les pintures al fresc del seu interior per Jaume Minguell. Aquestes pintures mostren diversos paisatges bíblics i la realitat social de l'època.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva comissió urbanisme

Data disposició: 30/11/2006

Publicació: DOGC 25/04/2007

Titularitat: altres

Bibliografia:

RIBA, F., Història de Mont-Roig del Camp, Centre d'Estudis Comarcals Josep Iglésies, Reus, 1991.

Condicions de visita: Visita interior només en hores de missa

Ús i funció actual: Culte

Adreça: Plaça de l'Església