Església parroquial de Sant Pere

Comarca: Baix Camp

Municipi: Montbrió del Camp

Adreça: Carrer Major, 9

Església principal de la població d'estil renaixentista, datada entre els segles XII i XVII.

Tipus monument: Religiós. Església

Estil: Renaixement. Barroc

Datació: Segles XII-XVII

Localització: Nucli històric Montbrió del Camp

Edifici d'una nau amb capelles i ampli creuer cupulat. La nau és coberta amb volta de canó amb llunetes i les capelles amb volta de canó. El presbiteri és cobert per una volta de creueria amb tercelets. Conserva les petxines i la clau de la cúpula decorades amb pintures de l'època, d'un estil entre renaixentista i barroc. La torre medieval, del segle XIV, seria adaptada i ampliada en altura com a campanar, amb finestres d'un sol ull a la part alta de cada façana.

Malgrat el lloc fou ocupat i repoblat des de la segona meitat del segle XII, no hi ha referències de l'església fins a final del segle XIII. Va esdevenir sufragània de la parròquia de Santa Maria de Cambrils, i al final del segle XV consta que depenia del rector de Cambrils. L'edifici actual fou acabat de construir el 1692. Al seu interior es conserva una imatge mariana de talla policromada a l'altar de Sant Roc.

Tipus: BCIL

Disposició: Aprovació definitiva comissió urbanisme

Data disposició: 13/10/1982

Publicació: DOGC 15/12/1982

Titularitat: altres

Bibliografia:

GAVÍN, J. M., Inventari d'esglésies de Catalunya, Artestudi, Barcelona, 1982.

RIBAS, M., Història de Montbrió del Camp, Centre d'Estudis Comarcals Josep Iglésies, Reus, 1990-1991.

Ús i funció actual: Culte

Observacions:

Conserva un orgue del segle XVIII catalogat com a monument historicoartístic musical.

Adreça: Carrer Major, 9

Telèfon: 977 82 60 10 (Ajuntament)

Fax: 977 82 65 02 (Ajuntament)

Lloc web: http://www.montbriocamp.altanet.org/