Església Parroquial de Sant Miquel de la Joncosa

Comarca: Baix Penedès

Municipi: Montmell, El

Adreça: La Joncosa

És una església molt petita que està formada per una nau central i dues laterals. El seu campanar, de poca alçada i acabat en punxa, és una torre vuitavada amb finestres d'arcs d'ogiva.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Obra popular.

Datació: Segle XIX, inicis segle XX.

Localització: Nucli històric de la Joncosa de Montmell.

Església parroquial situada dins el nucli urbà de la Joncosa. Es va fer construir per mossèn Joan Ventosa el 1862, data que es troba inscrita sobre la portalada. Està formada per tres naus, una central i dues laterals. Té una sèrie d'arcs escarsers i de columnes amb funció decorativa. El seu campanar, de poca alçada i acabat en punxa, és una torre vuitavada amb finestres d'arcs d'ogiva. Situat a l'altar de l'església trobem un retaule dedicat a la Mare de Déu del Roser d'entre els segles XVI-XVIII, d'estil renaixentista-barroc.

L'actual església de la Joncosa és una petita ermita fundada per Joan Ventosa, fill del poble, que fou ordenat sacerdot després de quedar-se vidu. Data de 1862 i actualment és utilitzada com a església parroquial. Per altra banda, el poble volia construir una església i ho va intentar l'any 1904, però l'edificació no fou acabada. Es poden veure els arcs de mig punt i l'esquelet de les naus de la nova església. Avui dia, el solar dedicat a la construcció de l'església s'ha convertit en una petita plaça adossada a l'ermita.

Titularitat: altres

Estat de conservació: Bo.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Culte. Església.

Adreça: La Joncosa

Telèfon: 977 688 429 Ajuntament.

Fax: 977 688 410 Ajuntament.

Lloc web: http://www.elmontmell.cat/

Adreça electrònica: ajuntament@elmontmell.cat