La Casa Gran d'Aiguaviva

Comarca: Baix Penedès

Municipi: Montmell, El

Adreça: C/ de Sant Pere

L'antic casal senyorial conegut com la Casa Gran és un gran edifici de planta rectangular cobert a quatre aigües, amb tres plantes, golfes i celler al semisòtan. A la part posterior de la casa hi ha un jardí amb una gran bassa.

Tipus monument: Residencial. Habitatge.

Estil: Obra popular

Datació: Segles XVI-XVIII-XIX

Localització: Agegat d'Aiguaviva

Casal senyorial amb remodeloacions de diferents moments. A la façana es veu que la casa té una part més antiga a la banda esquerra,on podem veure una finestra amb el trencaaigües rematat per uns lleons en relleu. A la part interior del cos més antic es troba l'arrencada d'un arc, mentre que a la part afegida de la casa destaca el celler, semisoterrani. Darrera del casal hi ha un jardí arbrat amb una gran bassa.

La gent vella del poble recorda “Doña Carlota”, una marquesa exiliada de França, propietària de la Casa Gran. Ella va fer construir una sèrie de cases pels parcers. Més tard la Casa Gran fou comprada per Josep Collado i Gil, batlle de Barcelona. Avui encara es pot veure una placa commemorativa a la façana. Cap als anys 1970-1980 la casa fou comprada per l'empresa Aiguaviva, S. A.

Titularitat: privada

Estat de conservació: Bo.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Habitatge.

Adreça: C/ de Sant Pere

Telèfon: 977 688 429 Ajuntament.

Fax: 977 688 410 Ajuntament.

Lloc web: http://www.elmontmell.cat/

Adreça electrònica: ajuntament@elmontmell.cat