Església parroquial de Sant Martí

Comarca: Tarragonès

Municipi: Morell, El

Adreça: Pl. de l'Església

L'actual església de Sant Martí es va construir sobre les restes de l'antic temple entre els anys 1759 i 1762, i fins l'any 1772 l'església del Morell va ser sufragània de la parròquia de Vilallonga.

Tipus monument: Religiós. Església parroquial

Estil: Barroc

Datació: Segle XVIII (1759-1765)

Localització: Casc antic

L'església de Sant Martí és una obra d'estil barroc, amb una estructura de nau central i capelles laterals comunicades entre sí, i coberta per una volta de canó amb llunetes i volta d'arestes a les capelles. El portal és un exemple de l'estil barroc, amb un frontó trencat sobre el que es situa una fornícula amb la imatge del sant, emmarcada per volutes i línies corbes. Tota la façana està esgrafiada amb motius florals, tret del rosetó central, emmarcat per un motiu de raigs solars.

A la dreta de la façana s'aixeca la torre del campanar, construïda amb maons, on trobem el rellotge i, per sobre dos cossos on s'obren arquets per ubicar les campanes.

Construïda entre 1759 i 1765, fou sufragània de l'església de Vilallonga fins el 1772. Coincidint amb la seva construcció, el 1778 es va construir el nou castell del Morell.

L'any 1934 va ser incendiada i de nou el 1936, quan va ser cremat l'altar major barroc.

Titularitat: altres

Bibliografia:

Bultó, J. 2007: El Morell. Un poble,  una història. Valls.

Condicions de visita: Hores de litúrgia

Ús i funció actual: Culte, parròquia

Observacions:

Adreça: Pl. de l'Església

Telèfon: Tel. 977 840 617 (ajuntament del Morell)

Fax: Fax: 977 84 20 56 (fax ajuntament del Morell)

Lloc web: http://www.morell.cat

Adreça electrònica: ajmorell@morell.altanet.org