La Font de la Plaça

Comarca: Tarragonès

Municipi: Morell, El

Adreça: Pl. de la Font, 1

La font està situada al costat mateix de la peixateria del poble i és un element més d'aquest conjunt, construïda a finals del segle XIX.

Tipus monument: Fonts i safareigs

Estil: Neoclassicisme

Datació: Segle XIX (1888)

Localització: Casc antic

La font pública de la vila del Morell conserva damunt ella la data de construcció i també un rètol on s'explica que en aquell any arribaren les aigües, per primer cop, a la vila.

La font està feta amb pedra, adossada a un mur de maó vist, i consta de dues aixetes per sota de les quals trobem la pica on es recull l'aigua. El coronament de la font està fet per un motllures geomètriques rematades en una mena de timpà escapçat, sobre el que es troba la inscripció commemorativa. Una barana de ferro, situada al davant, protegeix l'espai d'ús de la font.

L'aigua va arribar al Morell l'any 1888. Una placa de l'any 1988 en commemora el centenari.

Titularitat: publica

Ús i funció actual: Font

Adreça: Pl. de la Font, 1

Telèfon: Tel. 977 840 617 (ajuntament del Morell)