Antiga Casa de la Procura

Comarca: Priorat

Municipi: Morera de Montsant, La

Adreça: Plaça del Priorat, 1

L'antiga Casa de la Procura servia d'habitatge al monjo que s'encarregava dels conreus de la Cartoixa d'Escaladei.

Tipus monument: Residencial. Habitatge

Estil: Historicime.

Datació: Segle XIX.

Localització: Veinat d'Escaladei.

L'antiga Casa de la Procura presenta planta baixa i dos pisos, amb una teulada dos aigües. La construcció està realitzada en pedra i els angles de la façana estan reforçats amb carreus. Al primer pis destaquen dos balcons amb sortida a la plaça. També trobem algunes obertures col·locades de forma irregular. Les façanes sud i est de la casa apareixen coronades per merlets. L'edifici mostra annexes, possiblement terrat, afegits al cos principal per la part de llevant. La construcció s'inspira en construccions defensives de l'edat mitjana, raó per la que es podria dir que segueix un estil historicista.

L'antiga Casa de la Procura estava destinada a servir d'habitatge al monjo encarregat de la cura dels conreus de la Cartoixa d'Escaladei. Amb el pas del temps ha patit una sèrie de reformes i modificacions de l'obra original. Durant la desamortització va ser venuda. A mitjans del segle XIX es poden datar les darreres reformes d'importància, i fou destinada a l'allotjament d'un dels terratinents del poble.

Tipus: BCIN, monument històric.

Disposició: Decret

Data disposició: 22/04/1949

Publicació: BOE 05/05/1949

Titularitat: privada

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Habitatge. Establiment de restauració

Observacions:

També es coneguda com la Casa de la Comanda.

Adreça: Plaça del Priorat, 1

Telèfon: 977 827 112 Ajuntament