Església de la Mare de Déu de la Mercè

Comarca: Priorat

Municipi: Morera de Montsant, La

Adreça: C/ de l'Església, 6

L'església de la Mare de Déu de la Mercè és una petita església d'una sola nau que presenta un presbiteri més alt que la resta del conjunt. De l'edifici destaca un finestral d'arcada ogival i un campanar d'espadanya a la façana principal.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Gòtic. Barroc.

Datació: Segle XVII-XVIII

Localització: Nucli urbà.

L'església de la Mare de Déu de la Mercè és una petita església que presenta una sola nau, amb presbiteri més alt que la resta del conjunt. De la façana principal destaca un finestral allargat d'arcada ogival i un campanar d'espadanya de dos pisos d'alçada realitzat en maó i que correspon al període barroc. L'església està construïda amb gres vermell, amb blocs de mides regulars que arriben al peu de l'espadanya. Tots els murs són arrebossats, segurament ja ho estaven al S.XVIII, quan es feren les noves esglésies i es va aixecar la segona espadanya. L'interior del temple està enguixat i les formes han quedat molt dissimulades, mantenint una coberta amb volta de canó rebaixat.

Titularitat: altres

Estat de conservació: Bo.

Bibliografia:

GAVÍN, J. M. Inventari d'esglésies de Catalunya. Barcelona: Arxiu Gavín, 1978.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Culte. Església.

Adreça: C/ de l'Església, 6

Telèfon: 977 827 112 Ajuntament