Església parroquial de Santa Maria Magdalena

Comarca: Tarragonès

Municipi: Nou de Gaià, La

Adreça: Plaça de l'Església

L'Església, dedicada a Santa María Magdalena, patrona de la Nou, data del segle XVIII i té el mateix estil arquitectònic que el castell, tal com ens mostren les motllures i cornises.

Tipus monument: Religiós. Església

Estil: Neoclassicisme

Datació: Segle XVIII

Localització: Centre históric

L'actual edifici és d'estil neoclàssic, del segle XVIII, segurament reformat cap a la fi del segle XIX. L'edifici està obrat amb maçoneria i reforç de carreus, i la planta és de nau única, coberta de volta de canó i amb capelles laterals cobertes per volta d'aresta i comunicades entre elles. El creuer està cobert amb una cúpula recolzada sobre petxines, i l'absis és quadrat, amb accés per un arc carpanell com a gancell sostenint el cor.

El portal està definit per un arc escarser, pilastres laterals emmarcant la façana, i per sobre una cornisa trencada i un frontó triangular.

L'església original és una construcció del segle XII, però el creixement demogràfic del poble demandava un temple de majors dimensions, construït en el segle XVIII. Va ser sufragània de la parròquia d'Altafulla fins l'any 1816.

Titularitat: altres

Bibliografia:

Blanch, J.C. 2011: La Nou de Gaià, Col·lecció la Creu de Terme, 36. Cossetània edicions, Valls.

Condicions de visita: Hores de culte

Ús i funció actual: Culte

Observacions:

L'església té el mateix estil que el castell del Baró de les quatre cases.

Adreça: Plaça de l'Església

Telèfon: 977 65 52 57 (Ajuntament de la Nou de Gaià)

Fax: 977 65 54 76 (Ajuntament de la Nou de Gaià)

Lloc web: http://www.noudegaia.altanet.org//municipi/llocsinteres.php