Capella de la Santa Creu

Comarca: Alt Camp

Municipi: Nulles

Adreça: Bellavista

Capella situada al nucli urbà de Bellavista.

Tipus monument: Edifici de culte. Ermita

Estil: Obra popular

Localització: Dins del nucli urbà de Bellavista

La capella es troba situada a la plaça del nucli de Bellavista. És de dimensions reduïdes i de planta rectangular, amb una sola nau de quatre trams separats per tres arcs torals de mig punt. El cor és als peus. La façana, senzilla, presenta una porta d'arc de mig punt de carreus de pedra i una obertura circular. Un campanar d'espadanya amb una sola obertura d'arc de mig punt corona la façana. La coberta de l'edifici, a doble vessant, és de teula. A la dreta hi ha una petita sagristia de construcció posterior. La capella es troba arrebossada i emblanquinada.

L'església està molt poc documentada en quant a datació. Se sap que el 1830, tot i que es troba al municipi de Nulles, depenia de l'església de Vallmoll. El seu estat de conservació és bo a causa principalment de les obres de restauració que s'hi han efectuat de pocs anys ençà; l'any passat es va fer una teulada nova, obra que va posar al descobert els arcs torals que abans no es veien; recentment ha estat enrajolat el terra. A l'estiu s'hi fa missa els diumenges.

Tipus: BCIL, Bé Cultural d'Interès Local

Disposició: Aprovació definitiva Comissió d'Urbanisme

Publicació: 21/12/2005

Titularitat: privada

Bibliografia:

Gran Geografia Comarcal de Catalunya. Barcelona: Fund. Enciclopèdia Catalana, 1982.

Inventari d'esglésies, Barcelona: Arxiu Gavin, 1980.

Condicions de visita: Lliure des de l'exterior. A l'interior els dies de celebració

Ús i funció actual: Edifici de Culte. Ermita

Adreça: Bellavista