Església parroquial de Sant Pere de Belltall

Comarca: Conca de Barberà

Municipi: Passanant i Belltall

Adreça: Plaça de la Vila

Església de planta basilical d'estil neoclàssic. El campanar és atribuït a l'arquitectura barroca catalana, de planta quadrada que es transforma en planta octogonal en la línia de la coberta.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Neoclàssic

Datació: Segle XIX

Localització: Plaça de la Vila del municipi de Belltall

L'església va ser beneïda el 28 d'agost de 1869. L'edifici està aixecat en estil neoclàssic. Va ser construït sobre la base d'una planta basilical amb cobertes amb volta de canó i absis pla. El campanar, de base quadrada i octogonal a partir de la línia de coberta, és considerat d'arquitectura barroca catalana encara que amb elements de composició més severa, com una cornisa de coronament i les franges de compartimentació de la fase octogonal. A la seva façana es visualitza la intenció classicista del disseny, encara que amb un resultat desigual. Sota el frontó i als peus de la nau central, s'obre una finestra termal de tan reduïdes dimensions que sembla més aviat un petit rosetó barroc. La façana es caracteritza per la simplicitat de les seves línies i per una cornisa sobresortida que en reforça l'horitzontalitat de la composició. Dins el frontó es pot llegir la data 1864.

L'existència d'un centre de culte a Belltall ja es coneix des de l'any 1194. L'església romànica va quedar malmesa durant la construcció del nou edifici. L'església conservada va ser beneïda l'any 1869.

Titularitat: privada

Ús i funció actual: Religiós. Església.

Observacions:

A l'església es conserven tres esteles discoïdals recuperades de l'antic fossar.

Adreça: Plaça de la Vila

Telèfon: 977 892 700 Ajuntament