Església de l'Assumpció de la Mare de Déu

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Centres religiosos, Esglésies

Comarca: Baix Ebre

Municipi: Perelló, El

Adreça: Plaça de l'Església, 6.

Església parroquia construïda a mitjans del segle XVIII i consagrada a la Mare de Déu de l'Assumpció. L'edifici és de nau única, amb estructura interna de creu llatina flanquejada per altars laterals.

Tipus monument: Edifici de culte. Església parroquial

Estil: Obra popular. Barroc

Datació: Segle XVIII - XX

Localització: Dins del nucli urbà del Perelló

L'església parroquial del Perelló és una estructura basilical de nau única, però que a l'interior del temple ha quedat estructurada en forma de creu llatina, per l'efecte de les capelles laterals. Està coberta per una volta de canó sobre pilars, que en la part externa pren forma de teulada a doble vessant central, i a un vessant sobre les capelles laterals.

La façana destaca per tenir el portal, de mig punt, emmarcat per columnes que sostenen un frontó circular trencat. En la part trencada, sobre l'eix de la porta, es va obrir un nínxol de mig punt que acull la imatge de Sant Antoni, i per sobre trobem un petit rosetó.

La façana està rematada per una frontó circular que es correspon amb la nau central, flanquejat a l'esquerra per la torre del campanar, que té a cada costat finestrals de mig punt amb les campanes i un rellotge en la part inferior, i al costat dret una espadanya d'un sol ull, també de mig punt.

Aquesta església va ser construïda a mitjans del segle XVIII i consagrada a la Mare de Deu de l'Assumpció.

Ja abans d'aquesta va existir una altra de medieval, però degut a la manca de documents es fa molt dificil de precisar el moment exacte de l'origen de la parròquia. Hi ha algunes cites que mostren que la parròquia ja existia a l'any 1294.

L'església va ser refeta l'any 1946, per la direcció general de regions devastades. L'any 2005 va ser restaurada.

Titularitat: altres

Condicions de visita: Lliure des de l'exterior. A l'interior en hores de culte

Ús i funció actual: Edifici de Culte. Església parroquial

Adreça: Plaça de l'Església, 6.

Telèfon: 977 490 032

Lloc web: http://www.perello.altanet.org