Ermita de Santa Eugènia de les Piles

Comarca: Conca de Barberà

Municipi: Piles, Les

Adreça: C/ de Santa Eugènia

Ermita del segle XIX situada a les proximitats del nucli de Piles. És possible que anteriorment s'hi localitzés un temple d'origen romànic.

Tipus monument: Religiós. Església.

Datació: Segle XIX.

Localització: Als afores del nucli de les Piles.

L’ermita de Santa Eugènia és un edifici compost d’una sola nau de planta rectangular i amb una coberta de doble vessant. Al costat dret s’hi construí una altra edificació segurament destinada a la rectoria. La porta principal es troba a la façana principal, a la llinda de la portalada està inscrita la data de construcció del temple, el 1806, sobra d’un escut. A la part superior de la façana es troba un petit rosetó on es pot veure la imatge de Santa Eugènia i en remata l’estructura un petit campanar d’espadanya situat a la part central .

L’edifici que es conserva data de l’any 1806. Es suposa l’existència d’un temple anterior, segurament romànic, però del que no es conserven restes. Durant la Guerra Civil va ser cremat tot el seu contingut.

Titularitat: altres

Estat de conservació: Bo.

Adreça: C/ de Santa Eugènia

Telèfon: 977 881 088 Ajuntament