Església de Sant Salvador de Figuerola

Comarca: Conca de Barberà

Municipi: Piles, Les

Adreça: Trencant del camí de Santa Coloma de Queralt a Figuerola

A Figuerola es troba una església romànica del segle XII d'una sola nau amb absis semicircular. A l'exterior d'aquest absis hi destaca una finestra amb un entorn decorat amb mitges boles.

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Romànic.

Datació: Segle XII.

Localització: A 100 metres de Figuerola.

L’església de Sant Salvador respon arquitectònicament als esquemes clàssics dels temples romànics catalans. Es composa d’una única nau amb un absis semicircular on es troba una finestra de doble esqueixada adornada en el seu exterior per mitges boles. La nau està coberta amb volta de canó. A la façana exterior hi ha una imposta sobre la qual es construí un fris de maó, únicament decorat en el seu cantó nord. La portalada és adovellada i amb una arquivolta que és sostinguda per impostes. A la part septentrional de l’església s’hi construí una petita capella per un altar.

El primer document que fa referència a aquests església data de l’any 1150, període en el que degué bastir-se el temple. L’estructura original de l’església, amb una nau única i un absis semicircular es va mantenir fins al segle XIV. A l’any 1348 es va fundar una capellania i degué ser el moment en el que s’inicià la construcció d’una capella oberta al mur nord de l’església.

Tipus: BCIL

Disposició: Acord Ple Consell Comarcal.

Data disposició: 29/11/2010

Titularitat: altres

Estat de conservació: Bo.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Culte.

Adreça: Trencant del camí de Santa Coloma de Queralt a Figuerola

Telèfon: 977 881 088 Ajuntament