Molí Nou o de la Torre de Sant Gallard

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Molins

Comarca: Conca de Barberà

Municipi: Piles, Les

Adreça: Al final del Camí del Molí.

Molí fariner que consta de tres edificis, el molí, la casa dels moliners i una fàbrica tèxtil.

Tipus monument: Industrial. Molí.

Estil: Obra popular.

Datació: Segle XVIII.

Localització: Seguint el camí del molí que surt del nucli de Sant Gallard.

El molí Nou, també conegut com “Molí de Baix”, és un molí fariner d’inicis del segle XVIII. A l’actualitat es composa de tres edificis diferenciats. A la primera fase correspon un únic edifici que correspondria a l’ús industrial moliner. En una segona fase, a aquesta edificació s’hi afegeix una segona construcció per a la residència dels moliners. Finalment, l’any 1877 es construí una tercera edificació destinada a una fàbrica de paper que mai arribà a funcionar.

Es tenen notícies d’aquest edifici a partir de l’any 1708 quan fou arrendat fins al 1716 per Vicenç Lloreta.

Titularitat: privada

Estat de conservació: Bo.

Bibliografia:

Cases, M. Ll.(1981) : “Breus notes sobre els molins fariners d’aigua a la conca alta del Gaià. Segles XIII i XIV”. Aplec de Treballs, 3, p. 225-236.

Accés: Fàcil.

Ús i funció actual: Habitatge.

Adreça: Al final del Camí del Molí.

Telèfon: 977 881 088 Ajuntament

Fax: 977 881 088 Ajuntament