Grup d'habitatges de la fàbrica tèxtil

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Arquitectura industrial, Altres monuments d'arquitectura industrial

Comarca: Alt Camp

Municipi: Pla de Santa Maria, El

Adreça: Avda. de Gaudí - C/ Vista Alegre

Grup d'habitatges construïts a principis del segle XX per donar allotjament als treballadors de la fàbrica tèxtil.

Tipus monument: Industrial. Habitatges treballadors.

Estil: Obra popular

Datació: 1914

Localització: Just a l'altra banda de la carretera de la Fàbrica.

Grup de 40 habitatges unifamiliars, distribuïdes en 4 franges paral·leles de 10 cases. El conjunt està format per dos grups de cases de 20 habitatges cadascun, separades per jardins interiors individuals, a les quals s'accedeix per un carrer central i pels carrers exteriors que donen, respectivament, a la carretera i al camp.

Consten d'un petit jardí d'accés, una planta baixa amb cuina i menjadors, la sala i dos dormitoris. Els habitatges dels extrems tenen, a més, un pis amb quatre dormitoris. L'estructura està feta amb murs de fàbrica i coberta de teula àrab.

Aquest grup d'habitatges va ser construït l'any 1914, com a allotjament dels treballadors de la fàbrica tèxtil propera (que en l'actualitat es manté en funcionament sota la firma Francesc Sanz, de Barcelona).

L'any 1982, els habitatges van deixar de pertànyer a la fàbrica, i mitjançant venda passaren a ser propietat privada dels residents.

Titularitat: privada

Ús i funció actual: Habitatges

Adreça: Avda. de Gaudí - C/ Vista Alegre

Telèfon: 977 630 006 (Ajuntament)