Església de Santa Maria Magdalena

Comarca: Priorat

Municipi: Pradell de la Teixeta

Adreça: Plaça de l'església, 1

L'església de Santa Maria Magdalena és un edifici de planta rectangular, construït de maçoneria arrebossada amb reforç de carreu als angles i cobert per una teulada a dues aigües. A la façana s'observa una porta d'accés en arc de mig punt emmarcada per dues falses columnes i rematada per un frontó amb una fornícula que en la que trobem una imatge moderna de Santa Maria Magdalena.

Tipus monument: Religiós. Església

Estil: Barroc.

Datació: 1776

Localització: Nucli urbà.

L'església és un edifici de planta rectangular, construït de maçoneria arrebossada amb reforç de carreu als angles i cobert per una teulada a dues aigües. A la façana  s'observa una porta d'accés en arc de mig punt emmarcada per dues falses columnes i rematada per un frontó amb una fornícula que en la que trobem una imatge moderna de Santa Maria Magdalena. A sobre hi ha un ull de bou. El campanar, als peus del temple, és de planta quadrada i resolució octogonal, amb coberta piramidal. Interiorment, l'església presenta una nau principal i dues laterals separades per àmplies pilastres que conformen dues tramades, amb cor a la primera i obrint capelles laterals. El creuer mostra una inusual planta octogonal, coberta per una cúpula que es troba en mal estat de conservació. D'un fris continu arrenca la volta de la nau, en arc de mig punt amb llunetes i les laterals són cobertes per volta d'aresta.

La nova església substituí la romànica anterior, sobre la ubicació de la qual hi ha dubtes. Fou iniciada el 1771, encarregant-se de la construcció Josep Munté i Joan Bages, mestre de cases de Montbrió i fou sufragada pels veïns amb donacions amb prestacions. Fou oberta al culte el 22 de juliol de 1779. Fou dotada progressivament d'altars de gran vàlua cremats pel juliol de 1936.

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte. Església.

Adreça: Plaça de l'església, 1

Telèfon: 977 828 004 Ajuntament