Església de Santa Maria la Major

Comarca: Baix Camp

Municipi: Prades

Adreça: Plaça de l'Església, 1

Església parroquial de la població característica del moment de transició al gòtic, amb elements de d'estil renaixentista. Feta tota ella amb la característica pedra vermella de la vila.

Tipus monument: Religiós. Església

Estil: Gòtic. Renaixement

Datació: S. XII-XVII

Localització: Nucli històric Prades

Temple parroquial de grans dimensions. És de planta rectangular amb capelles laterals i una capella absidal poligonal. Àbsis sisavat i amb angles reforçats per contraforts. Fàbrica de carreu vermell local (triàsica, esmoladora). Presenta volta de canó apuntada amb arcs faixons, creueria amb grillons a la capçalera, creueria o aresta a les capelles. La porta lateral és típica romànica. L'interior és gòtic. La façana principal presenta una portalada renaixentista d'ordre jònic.

L'origen de l'esglèsia es correspondria amb la primera ocupació de la vila, juntament amb l'església conservada al Castell. Estaria associada a la Creu de terme situada al darrere durant el segle XIII. Durant el segle XIV se li adossa i es tanca el perímetre de la muralla.

Tipus: Catàleg de patrimoni històrico-artístic

Disposició: POUM

Publicació: 11/01/2006

Titularitat: altres