Sala d'exposicions Joan Lahosa

Tipus de recurs: Museus, sales d'exposició i centres d'interpretació

Comarca: Terra Alta

Municipi: Prat de Comte

Adreça: Plça de l'església, 3

El museu està dedicat a la figura del pintor Joan Lahosa nascut a Prat de Comte el 4 de novembre de 1902. Es va traslladar a Barcelona el 1924 per a estudiar a l'Escola de Belles Arts (la Llotja). És autor d'unes pintures del Santuari de la Fontcalda i d'un retaule de la localitat de Valls a més a més de les pintures de l'altar de l'ermita de Montserrat a Tortosa, entre d'altres.

Antecedents:

Joan Lahosa i Valimanya naix a Prat de Comte el 4 de novembre de 1902. descobreix la seva vocació el 1920 i als 23 anys ingressa a l'Escola de Belles Arts de Barcelona. Anys més tard li otorguen una serie de beques que el duen a viatjar i al cap d'uns anys torna a Barcelona, on  es posa a treballar a la Escuela de Trabajos de la Diputación Provincial de Barcelona, plaça que ocupà fins la seva mort. L'any 2005 es commemoren els 25 anys del decés del pintor Joan Lahosa i es quan es crea aquest museu  que evoca el record d'una vida estretament vinculada a l'art. Al llarg d'aquesta existència, la lluita pel treball fou constant; els inicis en un entorn rural forjaren un coratge i un combat per al reconeixement d'un objectiu clar i contundent: aprendre les tècniques artístiques per esdevenir pintor, i l'escola de la Llotja de Barcelona fou el seu bressol.

Tipus de fons: Pintura

Col·lecció:

La col·lecció és propietat de la Diputació de Tarragona. L'any 1975 la Diputació de Tarragona va acceptar l'oferiment del pintor de lliurar a aquesta corporació una selecció de 36 obres.

Activitats: Concurs de pintura Joan Lahosa. Visites guiades.

Publicacions: No

Drets d'entrada: gratis

Accessibilitat a discapacitats: No

Horari:

A convenir, trucant per telèfon al número 977 42 82 84.

Horari especial: A convenir. Reserves telèfon al número 977 42 82 84.

Titularitat: privada

Adreça: Plça de l'església, 3