Ermita de Sant Domingo o Sant Domènec

Comarca: Ribera d'Ebre

Municipi: Rasquera

Adreça: C/Tortosa, 6

Construcció situada al sud-oest del nucli urbà de Rasquera, construïda al segle XVII i consagrada a Sant Domènec de Guzmán

Tipus monument: Religiós. Església.

Estil: Obra popular

Datació: Segles XVII i XIX

Localització: Se situa fora de la vila, a la banda sud-oest del nucli urbà, al paratge de les Negraletes, al peu de les muntanyes de Cardó.

Església de planta llatina, d'una sola nau amb creuer i absis quadrangular. La nau està coberta amb volta de canó lleugerament rebaixada i l'absis i els braços del creuer amb volta de canó i llunetes. El centre del creuer presenta una cúpula sobre tambor de planta octogonal, decorat amb vuit finestres rectangulars amb vitralls de colors, sustentada per quatre pilars amb la imposta motllurada i enllaçades entre sí per una cornisa que també recórrer  tot el perímetre de la nau. Als peus de l'edifici es troba el cor, elevat sobre un arc rebaixat, i al costat de l'altar, la sagristia. La il·luminació es fa a través de les llunetes, els finestrals del tambor i l'ull de bou de la façana principal. Aquesta, d'una amplada superior a la nau central, està formada per una porta de mig punt feta amb maó, flanquejada per dues pilastres d'ordre toscà, damunt de les quals es troba un entaulament i un frontó també realitzat amb maó. A la part superior s'obre un ull de bou i coronant la façana un campanar de petites dimensions en forma d'espadanya amb una sola obertura i construït amb maó. Per accedir a la porta principal es fa mitjançant unes escales de pedra formades per quatre esglaons. La construcció està totalment emblanquinada.

Edifici bastit el segle XVII i consagrat a Sant Domènec de Guzmán. El 4 d'agost es celebra una romeria fins aquest indret, on és tradicional agafar un brot d'alfàbrega amb la que la imatge està decorada. Destaca la data de 1856 al pany de la porta principal.

Tipus: BCIL, Bé Cultural d'Interès Local

Disposició: Aprovació definitiva Comissió d'Urbanisme

Titularitat: privada

Ús i funció actual: Culte. Ermita.

Plànol:

Element immoble inclòs al Catàleg del Patrimoni Arquitectònic Historicoartístic Típic o Tradicional, dins de las Normes Subsidiàries de Rasquera (text refós 30-05-2005).

Adreça: C/Tortosa, 6

Telèfon: 977 409 061 Ajuntament