Perxe del carrer del Pou

Comarca: Ribera d'Ebre

Municipi: Rasquera

Adreça: C/Major, 1 - C/Solà, 1

Aquest perxe és un passatge que comunica el carrer Major amb el carrer Solar

Tipus monument: Espais de comunicació. Portal

Estil: Obra popular

Datació: Medieval i segles XVII-XVIII

Localització: Es troba a l'interior del casc antic de Rasquera, comunicant el carrer Major amb el carrer Solà.

Aquest passatge està format per dos trams, fent un recorregut en "L". L'accés pel carrer Major és a través d'un arc rebaixat, arrebossat i pintat, i la sortida al carrer Solà, mitjançant un arc de mig punt, rehabilitat recentment. El primer tram està cobert per un sostre embigat de fusta original i el segon, totalment reformat, consta d'un sostre format per bigues de ferro i dues voltes de revoltons de maons. El contacte entre els dos trams es fa a través d'un tercer tram, descobert i amb escales per salvar el desnivell entre l'antiga vila closa i el raval de Solà.

Aquest perxe és una antiga entrada a la vila closa de Rasquera que s'articulava al voltant del castell del qual no s'han conservat restes. Els carrer Castell i Major delimiten el que va ser la vila closa. Aquesta estava formada per tres portals, com a mínim: el portal localitzat a Ca Piñol i Ca Joan de la Botiga; el situat al final del carrer del Pou i l'emplaçat entre Ca Julio i Ca la Modesta, també anomenat "la porta de Miravet". Aquesta vila es caracteritzava per no estar tancada per muralles sinó per les façanes posteriors de les cases del carrer Major.

Titularitat: publica

Ús i funció actual: Espai de comunicació. Passeig

Observacions:

També anomenat perxe de la Presó.

Adreça: C/Major, 1 - C/Solà, 1

Telèfon: 977 409 061 Ajuntament