Perxe i escaletes de Ca Blai

Comarca: Ribera d'Ebre

Municipi: Rasquera

Adreça: C/De Dalt, 6

Aquest perxe és un passatge que es data en època medieval i que, en l'actualitat, serveix per comunicar el carrer de Dalt i el carrer Major

Tipus monument: Espais de comunicació. Portal

Estil: Obra popular

Datació: Medieval

Localització: Es troba a l'interior del casc antic de Rasquera i comunica el carrer Major amb el carrer de Dalt.

Passatge relativament curt cobert per una volta rebaixada arrebossada i pintada, amb tres arcs fets de maons, sota de la qual s'ubica el núm. 6 de carrer de Dalt. L'accés pel carrer de Dalt és a través d'una arcada de mig punt rebaixat bastida amb maons disposats a sardinell. En canvi, l'arc de sortida, de mig punt, pràcticament resta ocult sota del balcó de la casa ubicada just damunt del passatge. La connexió d'aquest passatge amb el carrer Major es fa mitjançant unes escales de pedra lligades amb morter que salven el desnivell existent entre el carrer de Dalt i el carrer Major.

Aquest perxe tenia la funció de comunicar el castell amb la vila closa i per tant es pot datar en època medieval.

Titularitat: publica

Estat de conservació: Mitjà