Ermita de la Mare de Déu del Lloret

Comarca: Tarragonès

Municipi: Renau

Adreça: Camí del Cementiri

Aquest santuari, segons la tradició, ja existia en el segle XIII, si bé l'edifici actual va ser construït la segona meitat del segle XVII.

Tipus monument: Edifici religiós. Ermita

Estil: Obra popular

Datació: Segles XVII-XVIII. 1690-1704

Localització: Als afores de Renau, pocs metres al nord-oest del nucli urbà

L'ermita de la Mare de Déu del Lloret és una capella de nau única i coberta de volta d'aresta, amb la casa de l'ermità adossada al costat. La porta d'accés és de llinda, igual que la de la casa de l'ermità, i com les petites finestres estan emmarcades per blocs de pedra. La façana ha estat modificada el 1925 per les obres de restauració de Josep M. Jujol, que dissenyà l'ull de bou en forma d'estrella de sis puntes i una obertura en forma de creu que il·luminen les voltes. L'espadanya d'un ull és també obra de Jujol, i la campana prové de l'església de Peralta. També s'hi van afegir en aquesta intervenció les pintures de l'interior, obra del pintor Ramon Farré, que foren destruïdes durant la Guerra Civil, i posteriorment substituïdes per les realitzades per Santiago Tarragó.

La tradició  situa la construcció els anys trenta del segle XVI, però la primera notícia documentada és de la segona meitat del segle XVII. L'actual edifici del santuari es va començar a construir el 1690 i es va consagrar el 1704. El projecte de reforma modernista dissenyat per Josep M. Jujol data del 1925.

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte

Adreça: Camí del Cementiri

Telèfon: 977 62 05 32 (Ajuntament de Renau)