Església parroquial de Santa Llúcia

Comarca: Tarragonès

Municipi: Renau

Adreça: Plaça de l'Església

L'església està situada en un dels costats de l'actual plaça de l'Església, el lloc on s'alçava el castell medieval, i del qual és probable que originalment en fos la capella.

Tipus monument: Edifici religiós. Església

Estil: Obra popular

Datació: 1749-1756

Localització: Centre històric

L'actual església de Santa Llúcia respon a les necessitats d'ampliar l'antic temple. D'aquesta manera, el 1746 s'arribà a un acord per fer l'església més gran. L'edifici presenta nau única amb capelles laterals i presbiteri, i la coberta és de volta de canó a la nau i volta de quart d'esfera a les capelles. Als peus de la nau hi ha un cor elevat sobre un arc escarser. En el segle XIX se li va afegir el campanar, i durant la Guerra Civil va ser cremada, de manera que es van perdre els altars. El retaule major estava dedicat a Santa Llúcia, i als laterals es trobaven el retaule del Roser, el de Sant Cristòfor i Sant Isidre, i el de la Puríssima, tots obra de Francesc Bonifàs, i datats entre 1768 i 1790.

La façana presenta una porta de llinda en posició central, i sobre el mateix eix trobem una petita rosassa i un ull de bou.

S'hi conserva una reproducció de la talla gòtica de la Mare de Déu del Lloret, i una creu processional de plata del segle XVII.

El 1746 s'arribà a un acord per engrandir l'església. Aquest fet, sumat a la situació del temple en un dels laterals de l'antic castell, ara desaparegut, ha fet que s'interpreti el temple com la capella original del castell. A finals del segle XVII es van realitzar els retaules de l'interior, malauradament perduts per l'incendi provocat l'any 1936.

Tipus: BCIL

Titularitat: altres

Ús i funció actual: Culte

Adreça: Plaça de l'Església