Fumera de la Fàbrica Weger

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Arquitectura industrial, Fàbriques

Comarca: Baix Camp

Municipi: Reus

Adreça: Passeig de Mata, 16.

Fumera modernista de la fàbrica Weger, construida el 1911 segons projecte de l'enginyer Joan Tarrats.

Tipus monument: Industrial.

Estil: Modernista

Datació: 1911

Localització: A l'enxample nord-oest de la ciutat

Amb els seus 50 metres d'alçada, la fumera de la fàbrica Weger, ha resistit més d'un segle sense ni una esquerda; segurament gràcies al bon ofici de l'enginyer industrial Joan Tarrats i a la qualitat del maó massís que composa tant el tronc com el seu suport. Des de l'any 1886 existia al solar una fàbrica d'àcid tartàric o cremor tàrtar. Es tracta d'un component utilitzat en la indústria enològica per corregir l'acidesa del vi, en la de begudes gasoses i efervescents i en reposteria. Al 1909 es va fer càrrec de la planta l'alemany Emil Weger, raó per la qual a partir de llavors se la va conèixer com "la fàbrica dels alemanys". El 1911 Pere Caselles va projectar el nou edifici -com sempre amb signatura de Pau Monguió- i Joan Tarrats la seva gran fumera, una de les darreres supervivents del passat industrial que va situar Reus en el mapa del món. Està rematada amb una filigrana en treball de maó: una galeria d'arcs cecs rebaixats amb un fris a sobre que forma cenefes.

Titularitat: privada

Estat de conservació: Bo.

Bibliografia:

ARNAVAT, Albert; CABRÉ, Tate: Arquitectura industrial modernista i noucentista del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. Tarragona, Diputació de Tarragona, 2012.

Condicions de visita: Exterior.

Ús i funció actual: Sala de festes "La Fàbrica"

Adreça: Passeig de Mata, 16.

Telèfon: 977 010 670 (Oficina de Turisme)

Fax: 977 010 670 (Oficina de Turisme)

Lloc web: http://www.reusturisme.cat/visitar/ruta-modernisme

Adreça electrònica: infoturisme@reus.cat