Oficines de la Casa Sabater

Tipus de recurs: Monuments i llocs d'interès, Arquitectura industrial, Altres monuments d'arquitectura industrial

Comarca: Baix Camp

Municipi: Reus

Adreça: Carrer de Josep Anselm Clavé, 21 / Plaça de les Aigües.

Oficines de la Casa Sabater, d'estil noucentista, projectades per l'arquitecte Josep Simó Bofarull, construïdes el 1918-1919.

Tipus monument: Industrial. Oficines

Estil: Noucentisme

Datació: 1918-1919

Localització: Al nucli urbà.

La casa Sabater, exportadora de fruits secs arreu del món, necessitava unes oficines luxoses al centre de Reus, al nivell de la seva expansió comercial, així que l'empresari Josep Sabater Roig li va encarregar al jove arquitecte Josep Simó un edifici noucentista estil Beaux Arts. L'edifici és de planta quadrada, dues façanes, un sol pis i terrat i actualment està ocupat per la societat municipal Aigües de Reus. L'interior conserva l'aire d'un banc, ja que l'empresa actuava com a tal, avançant diners als productors. En destaquen la claraboia central i la gran profusió d'elements decoratius neoclàssics com columnes i pilastres estriades amb capitells i motllures, garlandes, volutes i sanefes, tot de guix. A l'exterior les façanes són recorregudes per una elegant galeria de cinc finestres d'arc carpanell i reixa bombada al carrer de Sant Miquel i quatre finestres i porta d'accés al de Josep Anselm Clavé. El toc més sofisticat el donen els esgrafiats de dos morters: granat i beix clar.

Tipus: BCIL, Be Cultural d'Interès Local

Titularitat: publica

Estat de conservació: Bo.

Bibliografia:

MARCH, Jordi (et al.): Arquitectura Noucentista de Reus. Reus: Pragma edicions, 2003.

ARNAVAT, Albert; CABRÉ, Tate: Arquitectura industrial modernista i noucentista del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. Tarragona, Diputació de Tarragona, 2012.

Ús i funció actual: Seu de l'empresa municipal Aigües de Reus, sam.

Adreça: Carrer de Josep Anselm Clavé, 21 / Plaça de les Aigües.

Telèfon: 977 010 670 (Turisme)

Lloc web: http://www.reusturisme.cat/

Adreça electrònica: infoturisme@reus.cat