Església parroquial de Sant Jordi d'Ardenya

Comarca: Tarragonès

Municipi: Riera de Gaià, La

Adreça: Plaça de l'Església, 6, Ardenya

L'església de Sant Jordi d'Ardenya és un edifici barroc de tipus classicista, construït en el segle XVIII, de nau central i capelles laterals.

Tipus monument: Religiós. Església parroquial

Estil: Barroc-classicista

Datació: Segle XVIII

Localització: Nucli d'Ardenya

L'església d'Ardenya és un edifici de maçoneria, de planta rectangular amb nau única i capelles laterals, i amb la torre del campanar construïda a la dreta de la façana. Aquesta torre és de planta quadrada a la base, per passar a un cos poligonal on trobem la finestra de la campana. La porta principal presenta formes senzilles i austeres, quedant emmarcada per una motllura que en la part superior defineix un arc molt rebaixat, rematat en la part superior per un ull de bou de grans dimensions, i un de petites dimensions en la zona del timpà de la teulada.

L'interior presenta una nau única amb coberta. de volta de canó i llunetes recolzada en columnes toscanes i faixons de mig punt. Les capelles laterals estan cobertes per arestes, i a la capçálera per un tram de volta de canó. A la capçalera central la nau té forma de petixina, i a diversos punts del paviment, com ara al presbiteri, es troba la inscripció amb la data "1764"

El poblet d'Ardenya té el seu origen en l'edat mitjana, en la reconquesta cristiana d'aquest sector del Camp de Tarragona. En el fogatjament del 1365-1370 pertanyia a Bertran de Gallifà, però sota la jurisdicció de la família Montoliu. En el segle XVII era depenent del benifet de Sant jordi de la catedral de Tarragona, i fou llavors quan es va construir l'església parroquial dedicada a Sant Jordi. Va ser agregat com a part del terme de la Riera de Gaià el 1842.

Titularitat: altres

Condicions de visita: Exterior. Hores de culte

Ús i funció actual: Culte, parròquia

Adreça: Plaça de l'Església, 6, Ardenya