Església parroquial de Santa Margarida

Comarca: Tarragonès

Municipi: Riera de Gaià, La

Adreça: Plaça Major

Edifici construït entre 1788 i 1790, d'estil barroc tardà. Té planta de creu llatina amb capelles laterals, absis poligonal i cimbori amb cúpula sobre el creuer.

Tipus monument: Edifici religiós. Església, parròquia

Estil: Barroc

Datació: Segle XVIII

Localització: Centre històric

L'estructura de l'església és la d'una planta de creu llatina inscrita en un rectangle de tres naus. La façana principal té coronament curvilini, ull de bou, rosassa i una porta d'arc escarser flanquejada per dues columnes toscanes, que sostenen un entaulament semicircular sobre el qual hi ha una fornícula amb la imatge de la patrona. Adossat a la façana s'alça el campanar quadrat, que esdevé octogonal a mitja alçada i es corona amb un pinacle piramidal.

L'interior presenta la nau central coberta per una volta de canó, i les laterals amb aresta. Al creuer s'aixeca una cúpula gallonada sobre petxines, i remata el conjunt una capçalera poligonal.

L'actual edifici data del segle XVIII, si bé es creu que es va construir sobre les restes d'un temple anterior. Els arxius de l'església es van cremar a la Guerra Civil (1936-1939).

Tipus: BCIL, Bé Cultural d'Interès Local

Disposició: Aprovació definitiva comissió urbanisme

Data disposició: 03/10/1990

Publicació: DOGC. 15/02/1991